1. Program nelze spustit
|
I. Pokud se při pokusu spustit program zobrazí chybové hlášení "Bad index structure", došlo k narušení integrity databáze. Tento stav vzniká nejčastěji po té, co program nebyl při posledním spuštění korektně ukončen. Věnujte velkou pozornost pravidelnému zálohování databáze! Před vytvořením záložní kopie nechte vždy provést kontrolu integrity celé databáze.
Řešení:
- Pokud archivujete databázi UVNITŘ programu, tj. máte na diskovém médiu či médiích soubory JUC-GBL.01 až JUC-GBL.nn, nemůžete je přímo sami zužitkovat, protože program nelze spustit v uživatelském režimu. Kontaktujte horkou linku pro uživatele programu. Budete instruováni ke spuštění programu v programátorském režimu. V něm lze (většinou) integritu databáze obnovit.
- Pokud archivujete databázi VNĚ programu, tj. zálohujete soubory JUC-GBL.DAT a JUC-GBL.IND, zkopírujte je zpět do adresáře, v němž máte program nainstalovaný. Pokud je však záložní kopie zastaralá (po jejím vytvoření došlo k řadě změn v databázi), kontaktujte raději horkou linku pro uživatele programu.
Poznámka: U multilicence programu je databáze prvního daňového poplatníka uložena v souborech JU1-GBL.DAT a JU1-GBL.IND, databáze druhého daňového poplatníka je uložena v souborech JU2-GBL.DAT a JU2-GBL.IND atd. Záložní kopie databáze prvního daňového poplatníka je uložena v souborech JU1-GBL.01 až JU1-GBL.nn, záložní kopie databáze druhého daňového poplatníka je uložena v souborech JU2-GBL.01 až JU2-GBL.nn atd.
II. Při pokusu spustit program pod WIN95 se zobrazí chybové hlášení "Stará zapisovací chyba diskových pomůcek".
Řešení: Ve spouštěcí dávce programu přidejte na konec řádku začínajícího slovem "mumps" parametr: /fm=1 Příklad: mumps juc Monitor /dbd=juc /cnf=juc /fm=1
III. Pokud se při pokusu spustit program pod WIN2000/XP zobrazí chybové hlášení "Soubor autoexec.nt nelze použít v prostředí 16ti bitového systému Windows", je důvodem problému absence konfiguračních souborů AUTOEXEC.NT a CONFIG.NT ve složce SYSTEM32. Mazání souborů způsobuje spyware, např. Windows AdControl.
Řešení:
- Nechte počítač oskenovat programy Spybot a Adware.
- Pokud se v počítači vyskytují komponenty spyware Windows AdControl, tj. soubory WinAdAlt.exe a WinAdShift.dll, odstraňte je. Tyto soubory nelze smazat z disku běžným souborovým manažerem, neboť jsou ve vlastnictví operačního systému. Zvolte Tento počítač/Ovládací panely/Přidat nebo odebrat programy a soubory nechte odebrat.
- Obnovte konfigurační soubory z jejich záložní kopie ve složce REPAIR, tzn.
- U WIN2000
zkopírujte soubory c:\winnt\repair\autoexec.nt a c:\winnt\repair\config.nt do adresáře c:\winnt\system32.
- U WINXP
zkopírujte soubory c:\windows\repair\autoexec.nt a c:\windows\repair\config.nt do adresáře c:\windows\system32.
- Pokud se Vám nedaří zbavit se spyware a konfigurační soubory jsou stále mazány, vložte na začátek spouštěcí dávky programu PC-JUC/DEV řádek, který zajistí obnovu konfiguračních souborů z jejich záložních kopií:
- u WIN 2000
if not exist c:\winnt\system32\autoexec.nt copy c:\winnt\repair\autoexec.nt c:\winnt\system32\autoexec.nt
- u WIN XP
if not exist c:\windows\system32\autoexec.nt copy c:\windows\repair\autoexec.nt c:\windows\system32\autoexec.nt
zpět
|
2. Program hlásí: PaperKey is invalid
|
Pokud dojde na počítači ke kopírování adresáře, ve kterém je nainstalován program PC-JUC/DEV, znehodnotí se soubor, ve kterém jsou uloženy informace o licenci. Systémový program při pokusu spustit aplikaci zobrazí hlášení: "PaperKey is invalid and needs to be installed again. Do you wish to reenter the license registration information as shown on your PaperKey Certificate now?".
Řešení: Máte 2 možnosti:
- Zadat znovu licenční klíč. Doporučeno!
- V tom případě odpovězte souhlasně, tj. stiskem klávesy Y.
- Systémový program vyzve k přesnému zadání licenčního klíče hlášením: "Please enter the license registration information exactly as shown on your PaperKey Certificate.".
- Vložte licenční klíč (KEY, SUPPLIER, OWNER, OPTIONS).
- Po správném zadání licenčního klíče systémový program spustí aplikaci.
- Nevyužít možnost zadat znovu licenční klíč.
- V tom případě stiskněte klávesu Enter.
- Systémový program nabídne spustit aplikaci "nouzovým způsobem" nebo aplikaci vůbec nespouštět. Zobrazí hlášení: "Press the SPACE bar to continue, any other key to exit".
- Stisknete-li mezerník, systémový program aplikaci po záměrném zpoždění spustí. Předtím upozorní, že nemáte v pořádku licenční klíč hlášením: "Please update the PaperKey as soon as possible. Proper entry of this information indicates that your copy of DTM has a valid license. If you do not have a PaperKey Certificate and wish to use this product, contact DataTree or the supplier of your application software product.".
- Stisknete-li libovolnou jinou klávesu, aplikace se nespustí.
zpět
|
3. Program vyžaduje při každém spuštění zadání licenčního klíče
|
Program PC-JUC/DEV je chráněn licenčním klíčem. Licenční údaje jsou uloženy v souboru DTM.KEY v adresáři JUC. Soubor DTM.KEY se vytváří při instalaci programu. Pokud je ze svého místa odstraněn, je znehodnocen. Jeho zazálohování a opětovné obnovení v adresáři JUC nepomůže. Soubor totiž obsahuje informaci, na jakém fyzickém místě disku byl při svém vzniku uložen. Při spuštění programu se kontroluje, zda je soubor DTM.KEY stále na svém místě. Tím je dosaženo vysokého stupně ochrany programu PC-JUC/DEV. Program po zkopírování na jiný počítač či do jiného adresáře (dokonce i do stejného adresáře) není spustitelný bez nového zadání správného licenčního klíče. Soubor DTM.KEY má atributy: read only, hidden, system. Defragmentovací funkce by ho měly ignorovat, nepřemisťovat. Bohužel některé edice Windows toto pravidlo nerespektují. Je-li v činnosti automatická defragmentace disku, dochází k fyzickému přemisťování souboru DTM.KEY a v důsledku toho program PC-JUC/DEV vyžaduje při svém spuštění opětovně zadání licenčního klíče. Řešení problému spočívá v zakázání automatické defragmentace disku. Poznámka: Některé edice Windows mají ve výchozím nastavení nakonfigurovanou automatickou defragmentaci pevného disku ve snaze optimalizovat výkon PC. Ovšem často defragmentace disku probíhá v tu nejméně vhodnou dobu a PC ztrácí na výkonu. Vhodnější je spouštět defragmentaci disku ručně, obvykle po změně většího objemu dat.
Řešení pro Windows Vista:
- Klikněte na "Tento počítač".
- Umístěte ukazovátko myši na položku "Místní disk (C:)", stiskněte pravé tlačítko myši, vyberte Vlastnosti.
- Na záložce Nástroje klikněte na tlačítko "Defragmentovat".
- V okně "Defragmentace disku"
- Zrušte zatržení "Spouštět podle plánu (doporučeno)".
- Klikněte na tlačítko OK. Změna se uloží.
Řešení pro Windows 7:
- Klikněte postupně na Start/Všechny programy/Příslušenství/Systémové nástroje/Defragmentace disku.
- V okně "Defragmentace disku" klikněte na tlačítko "Konfigurovat plán".
- V okně "Defragmentace disku: Změna plánu
- Zrušte zatržení "Spouštět podle plánu (doporučeno)".
- Klikněte na tlačítko OK. Změna se uloží.
zpět
|
4. Program neakceptuje přístupový kód (heslo)
|
Pro zpřístupnění funkcí vyžaduje program zadat buď Přístupový kód správce systému nebo Přístupový kód, který Vám správce systému přidělil. Přístupový kód po napsání (záměrně nebude viditelný) potvrďte jako každou jinou položku klávesou Enter. Program rozlišuje v Přístupovém kódu malá a velká písmena!
Řešení:
- Hlásí-li Vám program neočekávaně chybný Přístupový kód, zkontrolujte, zda nemáte omylem zapnutý Caps Lock.
- Pokud jste správcem systému a kód jste zapomněl(a), pak Vám systém heslo připomene, ovšem pouze zadáte-li správně část Vašeho licenčního klíče v rámci funkce F3-Připomínka hesla.
- Pokud systém stále hlásí chybný Přístupový kód, pak buď správce systému Váš Přístupový kód změnil nebo došlo k narušení integrity databáze právě v oblasti, kde je Přístupový kód uložen. V tomto případě kontaktujte horkou linku pro uživatele programu.
zpět
|
5. Program havaruje při zpracování velkého objemu dat
|
Uživatelé, kteří pracují s program PC-JUC/DEV již řadu let, mohou časem zpozorovat následují problém: Program korektně zpracuje "malý" objem dat, např. měsíční vyúčtování mzdy, ale havaruje při zpracování "velkého" objemu dat, např. podrobného peněžního deníku za celý rok. Přitom funkce na kontrolu integrity databáze nedetekuje žádnou chybu. V seznamu zaregistrovaných chyb se může (ale nemusí) objevit chyba s příčinou č. 49264 - Dataset data file filled. Důvodem je, že již nevyhovuje velikost oblasti na disku, která je alokována (předem vyhrazena) pro data. Velikost místa, které může program využít pro uložení kmenových i pracovních souborů, byla stanovena v roce 1993 na cca 8MB. V té době byl roční přírůstek databáze pouze několik set kB. Velikost oblasti alokované pro data je atributem databáze a nedá se uživatelsky měnit.
Řešení:
- Zvolte Služby/Systémové služby/Zaregistrované chyby. Pokud je seznam zaregistrovaných chyb větší než 3 strany, zrušte ho funkcí Ent-Zrušit vše.
- Pokud v programu nevyužíváte směnné kurzy ČNB, smažte v modulu Číselníky vzorový i pracovní sazebník Směnné kurzy ČNB.
- Zkomprimujte databázi funkcí Služby/Systémové služby/Komprimace databáze.
- Opakujte zpracování dat, při kterém program havaroval.
- Pokud problém přetrvává, kontaktujte horkou linku pro uživatele programu PC-JUC/DEV. Budete navigováni do programátorského módu, ve kterém lze zvětšit oblast alokovanou pro data.
zpět
|